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| les
patches non-officiels/the unofficial Patches Pov-Sub
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| Dans povanim le bouton de
compatibilité pour megapov est devenu "povray patch compatibility",
si on l'active, il apparait sur la droite un menu où on peut selectionner
"PV_engine_sub". | In povanim the button of
compatibility for megapov became "povray patch compatibility", if
it is activated, a menu appears on the right  where one can select
"PV_engine_sub" ( this term may change soon perhaps for "Pov-Sub") | 
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| Ce choix permet d'exporter
dans un répertoire "subanim" et d'appeler soit un fichier pvengine_sub
si on est sous window, soit povray_sub si on est sous linux. Il
faut avoir téléchargé  le fichier qui se trouve
à  cette adresse: http://www.cise.ufl.edu/~xwu/Pov-Sub/
 http://www.cise.ufl.edu/~xwu/Pov-Sub/bin/pvengine.exe
 et l'avoir  renommé
après installation dans le répertoire \bin de povray.
 | This choice makes possible
the export in a directory named "subanim" and the call of a file
pvengine_sub
if one is under window, or povray_sub if one is under linux. It
is necessary to have downloaded the file which is at this address: http://www.cise.ufl.edu/~xwu/Pov-Sub/
 http://www.cise.ufl.edu/~xwu/Pov-Sub/bin/pvengine.exe
 and to rename  it after
the installation in the repertory \bin of povray.
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| Le processus d'export du 
script vérifie si le mesh est bien en division de surfaces donc
si le bouton Subsurf est activé | The process of script export 
checks if  mesh is  in division of surfaces state:  Subsurf
button | 
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| Si le controle est positif,
il fait la différence entre la division employée pour l'affichage
temps réel ( Subdiv : 0 dans l'exemple),  et la division
de rendu ( 1 ,dans l'exemple).    Il attribue le
résultat en parametre à  l'option de  subdivision
, substeps . | If control is positive,
it makes the difference between the division employed for real time display
( Subdiv: 0  in the example), and the division of rendering
( 1 ). It gives the result in parameter to the option of subdivision,
substeps. | 
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| //test on povray subsurf // Povanim export from : povraysubsurftest , Meshes
 
 #include "matpovraysubsurftest.inc"
 
 //Mesh number: 1
#declare Plane1 = mesh2 {
 subdivision { substeps 1}
 vertex_vectors{ #include "povraysubsurftestPlane1verts.inc"}
 normal_vectors{ #include "povraysubsurftestPlane1norm.inc"}
 face_indices{ #include "povraysubsurftestPlane1faces.inc"}
 normal_indices{ #include "povraysubsurftestPlane1nindice.inc"}
 }
 object{ Plane1 
pigment{rgb<0.8,0.8,0.8>}
 scale<1.0,1.0,1.0>
 rotate<0.0,0.0,0.0>
 translate<0.0,0.0,0.0>
 }
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| Résultat: |  | 
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